محمود صادقی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت نام کرد + فیلم فیلم | محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد + صحبت ها و حواشی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) احمدی‌نژاد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ شد + فیلم آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان اسرائیلی در تل آویو + فیلم فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌ای بین‌المللی با هدف افشای جنایات رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و نباید به کنگره دعوت شود حمله رژیم صهیونیستی به بعلبک لبنان یکی از رهبران حماس: ما به دنبال توافق کامل هستیم وکیل ترامپ: حکم دادگاه، شرکت دونالد ترامپ در انتخابات را متوقف نخواهد کرد منابع انگلیسی از وقوع حادثه در دریای سرخ خبر دادند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) حمله حزب الله لبنان به مقر توپخانه رژیم صهیونیستی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سازمان ملل: غزه به ویرانه تبدیل شده است تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در برابر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی باقری: پیوندهای قلبی بین ملت‌های ایران و بوسنی وهرزگوین انکارناپذیر است روسیه: ۱۵۰ اسیر اوکراینی و روسی مبادله شدند رسانه صهیونیستی: تل‌آویو توقف جنگ در مرحله دوم توافق را پذیرفته است
سرخط خبرها

تنور داغ وعده‌های انتخاباتی | بازخوانی تازه‌ترین فعالیت‌های نامزد‌های ریاست جمهوری (۸ خرداد ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۶۸۸۹۳
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
تنور داغ وعده‌های انتخاباتی | بازخوانی تازه‌ترین فعالیت‌های نامزد‌های ریاست جمهوری (۸ خرداد ۱۴۰۰)
با داغ شدن تنور تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نامزد‌ها از هر فرصتی برای طرح وعده‌های خود استفاده می‌کنند. وعده‌هایی که البته برخی کارشناسان درباره عملیاتی نبودن آن‌ها هشدار می‌دهند.

انتخابات در اتاق شیشه‌ای

با داغ شدن تنور تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نامزد‌ها از هر فرصتی برای طرح وعده‌های خود استفاده می‌کنند. وعده‌هایی که البته برخی کارشناسان درباره عملیاتی نبودن آن‌ها هشدار می‌دهند. گروه سیاست شهرآرا در سلسله گزارش‌های «انتخابات در اتاق شیشه ای» این وعده‌ها را تا روز انتخابات منعکس می‌کند.


تعامل؛ از خانه تا جهان

تنور داغ وعده‌های انتخاباتیعبدالناصر همتی که این روز‌ها بیش از حضور در رسانه‌های رسمی ترجیح می‌دهد مستقیم و بدون واسطه با مردم سخن بگوید، مواضع خود را بیشتر از طریق شبکه اجتماعی توئیتر و حساب کاربری اش در آن منتشر می‌کند. همتی در جدیدترین اظهار نظر انتخاباتی خود در توئیتر، با استفاده از هشتگ «پنج به یک عادلانه نیست» نوشت: ‏ «تعامل، از خانه تا جهان» شعار دولت من است.
 
بدون توافق برای رفع تحریم و بهبود رابطه با جهان و منطقه و بدون توافق‌های مسئله محور در داخل میان نیرو‌های سیاسی و اجتماعی و میان حاکمیت و شهروندان نه می‌توان وضعیت معیشت مردم را بهتر کرد، نه حکمرانی را باکیفیت‌تر و نه ایران را قدرتمندتر. اما شرط لازم برای تحقق این دو به داشتن بینش اقتصادی در اعمال سیاست‌های اجرایی و تنش زدایی در سیاست خارجی و شرط کافی داشتن ‎سیاست‌های اقتصادی دانش محور و ‎غیرپوپولیستی است.


تحول و قیام فرهنگی

تنور داغ وعده‌های انتخاباتیمحسن رضایی، در ویژه برنامه «انتخاب و فرهنگ» در رادیو فرهنگ، با تأکید بر ضرورت تحول فرهنگی گفت: شرایط امروز کشور نیازمند تحول و جهش است. ورود نااهلان و ناکارآمدان این وضعیت را ساخته است و با این اوضاع نباید از مردم انتظار داشته باشیم که علی وار و فاطمی زندگی کنند. رضایی درباره موضوع آموزش و پژوهش نیز گفت: مسئله اساسی این است که از هدفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آن اساس تشکیل شده است، دور شده ایم.
 
مدارس، دانشگاه ها، وزارت ارشاد و هنرمندان، شاهد مشکلاتی هستند که از گسست تصمیم سازی و تصمیم گیری ناشی است. شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس خصوصی و غیردولتی هر کدام مشکلاتی را پدید آورده اند که نظارت بیشتری را طلب می‌کند. ارتباط بین پژوهش، آموزش و صنعت را باید تقویت کنیم. به همین دلیل است که اکثر پژوهش‌های دانشگاهی ما به خارج از کشور می‌رود و به عنوان کالا به داخل کشور بازمی گردد.

 

تحول ساختاری؛ دولت شفاف و پاسخ گو

تنور داغ وعده‌های انتخاباتیامـــــــــیرحســــــــــــین قاضی زاده هاشمی در گفت وگوی تلویزیونی با انتقاد از وضع موجود در حوزه اقتصادی گفت: نتوانستیم عدالت را برقرار و روند پایدار در توسعه اقتصادی ایجاد کنیم و امروز سفره مردم نه تنها در کمیت و کیفیت بهتر نشده، بلکه مردم امروز به سختی‌های جدی گرفتار شده اند. وی در ادامه با اشاره به دولت مطلوب خود ذیل نام «دولت سلام»، تأکید کرد که به دنبال تحول ساختاری در کشور است و مهم‌ترین ویژگی‌های این دولت را این طور برشمرد: ویژگی اول شفافیت است و باید نظام جامع شفافیت را برقرار کنیم.
 
دومین ویژگی گفت وگوست و مرتب باید بین مردم و دولت گفتگو شکل بگیرد تا به تصمیم اجماعی برسند و پایه تفکر دولت باید افکار عمومی باشد. سومین ویژگی وجود رقابت و نبود انحصار و رانت است.


از مدیریت اقتصادی تا تحکیم خانواده

تنور داغ وعده‌های انتخاباتیعلیرضا زاکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره نقش خود در انتخابات پیش رو گفت: امروز کشور ما دچار سرطان است و به عنوان یک پزشک حاذق آمده ام تشخیص دهم و با ارائه طریق آن را درمان کنم. هر کسی شعار دهد «دولت نمی‌تواند»، فهمی از مسائل ندارد؛ دولت می‌تواند. من به عنوان کسی که ۱۳سال در قوه مقننه بوده ام، می‌گویم با ایجاد یک شبکه از ارتباطات می‌توانیم کار‌ها را پیش ببریم.
 
وی در توصیف دولت و همکاران خود در آینده نیز افزود: د ولت من، دولت ژنرال‌های خسته و غلامان حلقه به گوش نیست و دولت جوانان و کارشناسان است. زاکانی همچنین درباره مهم‌ترین محور‌های مدنظرش گفت: «محور اول محور اقتصاد و مدیریت است».

 

 

حماسه‌ای از جنس دوم خرداد

تنور داغ وعده‌های انتخاباتیمحسن مهرعلیزاده که در روز‌های گذشته از تاکتیک انتخاباتی نقد رویکرد سایر کاندیدا‌ها برای جذب آرای خاکستری و دعوت مردم به پای صندوق‌های رأی بهره برده، در ادامه این مسیر، بیانیه‌ای منتشر کرده است.
 
در بخش‌هایی از بیانیه ستاد انتخابات مهرعلیزاده آمده است: به عنوان تنها نامزد انتخاباتی اصلاح طلب تأیید صلاحیت شده، با اعتقاد به قانون اساسی و اصول و مشی و منش اصلاح طلبی، معتقدیم علی رغم همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها می‌توان حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید و دولت سوم اصلاحات را تشکیل داد.


 

 

برنامه‌های رئیسی در حوزه سلامت و بهداشت

تنور داغ وعده‌های انتخاباتیسیدابراهیم رئیسی با تشریح مهمترین برنامه‌های خود در حوزه سلامت و بهداشت و با بیان اینکه واکسیناسیون برای همه مردم است گفت: در اسرع وقت واکسیناسیون همه مردم را مدنظر داریم و کسانی که در معرض آسیب هستند باید در اولویت قرار گیرند و در این امر از واکسن داخلی و اگر امکانش نبود از واکسن خارجی مورد اعتماد و معتبر باید استفاده کرد.
رئیسی گفت: در کشور امکانات و نیروی انسانی کارامد کم نداریم.
 
 در دولت آینده، پرداخت درمان از جیب مردم را به نصف کاهش می‌دهیم و هزینه درمان از طریق «کارت سبز سلامت» پرداخت شده و از مراجعان به مراکز درمانی هیچ مبلغی دریافت نخواهد شد.


 

مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن

تنور داغ وعده‌های انتخاباتیسعید جلیلی نیز در گفت وگویی تصویری در اینستاگرام با عنوان «روایت مسکن»، اظهار کرد: روند هشت سال گذشته نشان داد که دولت وظیفه‌ای جدی در تأمین مسکن برای خود قائل نبوده است؛ در حالی که یکی از مهم‌ترین حقوق شهروندی و وظایف قانونی دولت، تأمین مسکن مورد نیاز مردم است.

وی با اشاره به اقدامات «کارگروه مسکن دولت سایه» در سال‌های اخیر اظهار کرد: یکی از تجربه سایر کشور‌های دنیا در حوزه مسکن، مالیات بر عایدی سرمایه است؛ این مالیات در حوزه مسکن به این معناست که اگر افراد با قصد سرمایه گذاری وارد بازار مسکن می‌شوند و اقدام به خرید می‌کنند، باید مالیات متناسب آن را بپردازند.
جلیلی گفت: در دولت سایه نیز یکی از مهم‌ترین کارها، پیشنهاد بسته مالیات بر عایدی سرمایه بویژه در حوزه مسکن بود که به مجلس تقدیم شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->